top of page

אורית ויורם בראון קיבוץ כפר עזה

אורית ויורם מתגוררים בכפר עזה כבר מעל לארבעים שנה.


הבית שלהם בכפר עזה עבר לאורך השנים שינויים ושיפוצים רבים, אבל תמיד עמד במרכזו קיר תמונות משפחתיות קיר שעליו היו מוצגים הדורות השונים של המשפחה, מהדור הצעיר ביותר ועד לעבר המשפחתי הרחוק.


הקיר הזה, והתמונות שתלויות עליו, על פי אורית, הוא שחיבר את הילדים לסבים וסבתות שלא הכירו.



אורית הייתה מנהלת הקהילה של כפר עזה, והיא ויורם בעלה שהו בממ"ד במהלך המתקפה של ה-7 באוקטובר. כשהמחבלים נכנסו הביתה וניסו לחדור לממ"ד כשהם בועטים ויורים בדלת, יורם החזיק את ידית הדלת. במהלך הניסיון נורה יורם מכדור שחדר את הדלת ואורית שראתה את גבו בלבד לא ראתה בתחילה שנפגע. ברגע שראתה את הפגיעה חבשה אורית את יורם עם סדין שהיה ברשותה ודיווחה על כך שהוא פצוע. 


לאור מצבו של יורם, המצב המתוח והצורך להיות זמינה לקהילה החליטה אורית, תוך תחושה חזקה לשרוד, ולעזור ללא מעצור הפחד לצאת מחלון הממ"ד אל הגינה ומשם אל פנים הבית ולהביא מטען לסוללת הטלפון בהזדמנות הזו, היא גם הביאה ליורם טילון, שאהב במיוחד, כדי לנחם, להקל על כאביו, ולאפשר לו להתמודד עם הפציעה.



מתוך התנהלותה הממוקדת מטרה, לא זיהתה בברור אורית את ההרס והסכנה המידית ורק לאחר שחולצו מהממ"ד גילו אורית ויורם שהמחבלים זרקו לאמבטיה את קיר התמונות של המשפחה, וניפצו אותו באמבטיה.


לכן, כשראתה אורית את הפרסום על המיזם, הבת שלה הציעה לה להביא ל"חפץ מעבר" את התמונות, וביחד אתה, מאיה עברה תמונה, תמונה והן חשבו ביחד על מסגרות מתאימות לקיר החדש.


אורית חוזרת ואומרת לנו בכל מפגש עד כמה היא שמחה על החיבור למיזם, וחשוב מכך, כמה היא כבר מחכה להתקין מחדש את קיר התמונות המשפחתי המחודש, שכולל כרגע כבר כעשר תמונות משפחתיות, בבית החדש שלהם.



במהלך הביקור בבית, צלמה שונית את אורית ליד חלון הממ"ד, כשהיא מחזיקה בידה טילון דומה לזה שהביאה ליורם, ומטען לטלפון נייד.




Comments


bottom of page